Rynek Infrastruktury
GDDKiA wybrała wykonawcę budowy wylotu z Warszawy w kierunku Janek 15 marca tego roku. Termin na odwołania od wyboru najkorzystniejszej oferty upłynął. Nie wpłynęły protesty. Dopełnieniem procedury jest przeprowadzenie kontroli uprzedniej przez Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad czeka teraz na wynik postępowania. Po otrzymaniu pozytywnej decyzji Prezesa UZP i dostarczeniu przez wykonawcę zabezpieczenia należytego wykonania umowy kontrakt zostanie podpisany.
Małgorzata Kaliszewska z biura prasowego Strabag tłumaczy pomyłkowe podanie informacji o podpisaniu umowy złą datą w komunikacie prasowym. Co prawda termin podpisania umowy na 2 kwietnia wyznaczono już wcześniej, jednak został przesunięty.
Trasa Janki – Raszyn to droga krajowa, na której wspólnie przebiegają drogi krajowe nr 8 i nr 7 tworząc wspólny wjazd do Warszawy. Średnie natężenie dobowe na tej drodze wynosi 61 240 pojazdów przy jednoczesnej gęstej zabudowie, powodując, że jest to jeden z najbardziej obciążonych odcinków drogowych w Polsce.
Dzięki nowej drodze, w Alei Krakowskiej na odcinku od ul. Łopuszańskiej do Raszyna, ruch spadnie o około 25 tysięcy pojazdów na dobę, a w roku 2025 nawet o 50 tysięcy pojazdów na dobę.
Zamówienie pn. „Zaprojektowanie i budowa drogi ekspresowej S8 na odc. Salomea – Wolica” wraz z powiązaniami z dk nr 7, odc. Paszków – Opacz -Łopuszańska (odcinek pozamiejski)” to m.in. budowa odcinka drogi ekspresowej od węzła Opacz do węzła Paszków (na odcinku Opacz – Janki Małe, na odcinku Janki Małe – Paszków) wraz z odcinkiem drogi o klasie GP (główna przyspieszona) od węzła Janki Małe do skrzyżowania z drogą wojewódzką 721.
Przedsięwzięcie obejmuje budowę obiektów inżynierskich w ciągu drogi ekspresowej i w ciągu dróg krzyżujących się z drogą ekspresową, dróg klasy GP, budowę węzłów drogowych: Sokołowska, Janki Małe, Paszków; budowę obwodu utrzymania, miejsca kontroli pojazdów dla Inspekcji Transportu Drogowego i Miejsca Obsługi Podróżnych.